TR | EN
GELEN ÖĞRENCİLER

Gelen Erasmus Değişim Programı öğrencileri, başvuru süreci, dokümanları ve detaylı bilgiyi aşağıda bulabilirler. 
 

Başvuru Süreci:
Başvuru için son tarihler: 
31 Temmuz  – Güz dönemi içindir
15 Aralık – Bahar dönemi içindir.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi'ne Erasmus öğrencisi olarak başvurmak için aşağıdaki belgeleri sunmalısınız. 

(Bilgisayarda doldurulmamış dokümanlar kesinlikle kabul edilmeyecektir.)

1. Üniversitenizin kurumsal Erasmus Ofisi tarafından gönderilen Nominasyon (Aday Gösterme) Mektubu (E-mail olarak gönderilebilir)

2. Fotoğraflı başvuru formu (lütfen konaklama tercihinizi form üstünde belirtiniz.) 

            Başvuru Formu

3. Learning Agreement (Öğrenim Anlaşması/ İlgili formu kullanınız)

Learning Agreement

Staj Öğrencileri için Learning Agreement

    Lütfen detaylı ders listesi için ESOGÜ'deki bölümünüzün Erasmus koordinatörü ile iletişime geçiniz.  Bölüm Koordinatörleri listesi için lütfen tıklayın.
    Ders programı ancak dönem başında belli olmaktadır. Bazı derslerinizde çakışma olur veya açılmayan dersler olursa dönemin ilk iki haftası içinde ekle-sil yapmanız gerekir. 

   İngilizce açılan ders listesi için erasmus@ogu.edu.tr adresine e-mail atınız. 

4. Pasaport fotokopisi

   Pasaportun taratılmış hali gelmeden önce e-mail ile gönderilmelidir.

5. Vesikalık fotoğraf

6. Diğer bilgiler

Konaklama seçenekleri:  

Üniversitemiz Erasmus programı kapsamında gelen öğrencilere uygun fiyatlı ve konforlu bir konaklama sunmaktadır. Merkez kampusumuzda yer alan öğrenci konukevinde konaklayabilmek için, başvuru formundaki ilgili yeri işaretlemeniz yeterlidir. Konukevinde tek ve çift kişilik odalar bulunmakta olup her odada, banyo, tv, buzdolabı ve çalışma masası standarttır. Mutfak, konukevinde konaklayan tüm öğrencilerine açık ve ortak kullanımdadır. Tek kişilik oda fiyatı 90 Avro, çift kişilik odada kişi başı konaklama bedeli 80 Avrodur. Fiyata elektrik, su, doğalgaz ve internet giderleri dahildir. 

Konaklamanızla ilgili ayarlamaları yapabilmemiz için lütfen geliş tarihinizi bize bildirin. Kesin geliş tarihinizi bize bildirdikten sonra otogar veya tren istasyonunuzda karşılanmanızı sağlayabiliriz.  

Türkçe Kursu:

Gelen Erasmus öğrencilerimiz ESOGÜ TÖMER (Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi) tarafından verilen Türkçe kurslarına katılabilirler. 

Ders Kaydı:

Değişim öğrencilerinin kayıtları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılmaktadır. Okul kaydınız gerçekleştirildikten sonra öğrenci belgesi alabilirsiniz. Lütfen yanınızda en az 2 adet fotoğraf bulundurunuz. Okul kaydınız ile ilgili ofisimiz tarafından yardım sağlanacaktır. 

Öğrenciler geldikten sonra Erasmus bölüm koordinatörlerinin yardımı ile nihai ders seçimlerini ve kayıtlarını yaparlar. Ders kayıtları akademik dönemin ilk haftasında yapılmak zorundadır. 
 

ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ ECTS NOT DÖNÜŞÜM TABLOSU     

ECTS NOTU

ESOGÜ NOTU

ESOGÜ YEREL NOT

AÇIKLAMA

A

AA

BA

4.0

3.5

 Excellent

 Good Excellent

BB 

3.0

 Good 

C  

CB  

2.5 

 Medium-Good  

CC  

2.0 

 Medium  

DC

DD 

1.5

1.0

 Pass-Medium

 Pass 

F

FX 

FF  0.0  Failed 

 

Vize:

Vize alması gereken öğrenciler, genellikle ikamet yerlerine en yakın Türkiye Konsolosluğuna vize başvurusunda bulunmalıdır. ESOGÜ tarafından düzenlenen kabul belgeinizi alır almaz vizeye başvurmanız önerilir. Türkiye vizesi ile ilgili prosedürler ikamet ülkenize göre değişebilir. Vize durumunuz ile ilgili lütfen aşağıdaki web sayfasını kontrol ediniz.

 http://www.mfa.gov.tr/default.en.mfa
Türkiye'de okuyacak yabancı uyruklular vizeleri olsa dahi, en yakın İl Göç İdaresi'nden oturma izni almalıdırlar. ESOGÜ Uluslararası İlişkiler Birimi ikamet izni süreci için tüm Erasmus Gelen Öğrencilerine yardım edecektir. 

İkamet İzni:

Gelen Erasmus öğrencileri, Türkiye'ye giriş yaptıktan sonra en geç 1 ay içerisinde ikamet iznine başvurmalıdır. 

İkamet izni için aşağıdaki belgeler gereklidir:

  1. Öğrenci belgesi (ofisimiz tarafından sağlanacaktır)
  2. İkamet izni için başvuru formu (online olarak doldurulacaktır)
  3. 5 adet biometrik fotoğraf
  4. Kendi okulunuz tarafından verilen nominasyon mektubu
  5. Kabul Belgesi (Türkçe): Ofisimiz tarafından sağlanacaktır. 
  6. Pasaportunuzun vize ve kimlik bilgisi sayfalarının kopyası (ayrıca lütfen ülkeye giriş mührünün bulunduğu sayfanın da fotopisini bulundurunuz)
  7. 89 TL ikamet defter bedeli (2019 yılı için)
  8. Sağlık sigortası ikamet izni başvurularında zorunludur. En geniş çaplı sağlık sigortası ayakta ve yatakta tedaviyi kapsayacak şekilde tüm kalış süresi boyunca geçerli olarak yaptırılmalıdır. Göç İdaresinin kuralları gereği, sağlık sigortası Türkiye'de yaptırılmalıdır.  Sağlık sigortası yaptırmanız için size yardımcı olacağız. Ancak seyahatinizi kapsayacak kısa süreli bir sağlık sigortası ile gelmeniz şiddetle önerilir.